Away-from-homesick
Postat i Allmänt

Såhär har jag spenderat hela dagen idag. Rumpan på en köksstol och fingrarna på datatangenterna. Har skrivit så mycket nu att försöka formulera en vettig mening till det här blogginlägget är ytterst ansträngande. Har i alla fall kommit en bra bit på uppgifterna som ska bli klara innan nästa samlingsvecka vilket känns skönt. 
 
Hittills har jag haft en produktiv med ändå långtråkig vecka. Förutom pluggat har jag även städat och fejjat här hemma, skrubbat fogarna i badrummet (kräks vad äckligt det är med beläggning), avfrostat frysen, tvättat och idag ska jag göra storkok och fylla på med matlådor. Försöker hålla mig sysselsatt men snart blir jag banne mig galen av att bara vara hemma... Önskar jag var en sån som bara kan sätta sig på något café, hinka overpriced kaffe och läsa en bok. But first: Jag är inte tillräckligt självständig för att sitta ensam offentligt, second: Kaffe är både äckligt och dyrt och third: I need complete silence för att kunna läsa böcker. Fan vad jag är dålig på att bara CARPA FUCKING DAGEN!!!! 
 
Vet att jag sagt att jag måste chilla med att jobba för mycket så att jag pallar med att plugga också, men det är ju såååå tråkigt att bara sitta hemma jämt? Nu hinner jag till och med längta ihjäl mig mellan varje pass. När fan ska jag hitta en balans som jag trivs med och klarar av. Önskar det fanns ett jobb utan bestämda tider eller något så kunde jag bara gå dit de dagarna jag är uttråkad. Någon som vill anställa mig på dessa villkor eller? Holla at me!

KOMMENTARER


Kom ihåg?







Trackback