Årsresume 2018
Postat i Allmänt

 Fem händelser som varit bra i år...
• Flyttade till en större lägenhet. Att gå från en etta till en trea med diskmaskin (!!!!!) och att äntligen ha ett riktigt sovrum är på riktigt det bästa som hänt i år.
• Åkte utomland till både Thailand och Cypern.
• Vädret i somras. Alltså what!? Man kunde fasen tro vi var vid medelhavet och inte i norrland.
• Fick en heltidstjänst på Bastard Burgers där jag började nu i december.
• Saltgurkan. Ni som vet ni vet.
 
 
Fem händelser som har varit dåliga...
• Hoppade av skolan. Det känns som rätt beslut för min del, men samtidigt tråkigt eftersom det var så pass "lite" kvar (ett år är fan länge, men ändå lite i perspektiv till hela livet liksom). 
• Upptäckte att det var fel på min lever. Heeeela hösten gick åt att springa på vårdcentralen och bli tömd på blod stup i kvarten och lever fortfarande i ovisshet om vad fan som är fel, förhoppningsvis får jag lite svar snart.
• Har varit extremt trött. Under hösten fick jag dock vitaminer utskrivet av läkaren så med hjälp av dem har det blivit bättre. 
• Politiska läget i Sverige. Vilket jävla skämt.
• En punkt från förra året får vara med även detta året. Inte åkt slalom en enda gång. Var i fjällen i januari, men då var det -25 och snöstorm så att ge sig ut i backen lockade inte supermycket. Lovar mig själv att jag ska göra det under 2019 dock. Någon som vill åka med mig?
 
Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Gav upp. Eller ja... Erkände för mig själv att jag inte kan göra allt typ. Aldrig tidigare har jag låtit mig själv vara "dålig".
 
Några favoritbilder:
 
Vilken musik har du lyssnat på?
Sam Smith. Han. Är. Guden. Sen har man väl spenderat x antal timmar i bilen med star fm på högsta volym. Fett pinsamt dock att när jag gjorde spotify wrapped så var min mest spelade artist "sagor för barn". Ja, jag lyssnar på ljudböcker för barn när jag ska sova. 
 
Vad är det bästa du fått?
Våra måttanpassade garderober som Peter snickrade ihop till oss. Sovrummet blev verkligen fulländat när de kom på plats. Alla mina kläder får plats och dessutom har jag outnyttjat space kvar. Ser det som en anledning att shoppa mer. 
 
Vilken film från 2018 är din favorit?
Det är tight mellan A Star Is Born och Bohemian Rhapsody alltså... Men tror banne mig den sistnämnda tar priset. Den skulle jag kunna se om och om igen utan att tröttna.
 
Vad är det bästa du köpt?
Det köpet jag är absolut mest nöjd över i år är hyllsystemet från string som vi köpte när vi fick tillträde till nya lägenheten. Dyraste möbeln jag någonsin köpt, but I loooooove it!

Vilket datum från 2018 kommer du alltid komma ihåg? Varför?
20181120 - Leverbiospin. Faaaaaaaaan vad ont det tog. Om jag någonsin behöver göra det igen ska jag fan kräva alla droger som går att få. 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Köpte en ny bil i Augusti och den var ju inte jättegratis kan vi säga. Supernöjda är vi dock så tycker absolut att det var väl spenderade pengar!
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
På dagen bjöd jag vänner och familj på fika. Fick superfina presenter (bland annat ett par slalomskidor, så nu jävlar ska jag ta tag i det där)! Middag åt vi tillsammans med Anna-Karin och Peter, och sen på kvällen kom ett gäng polare över för lite galej. Hela dagen präglades dock utav min onda rygg då jag åkt på ryggskott bara några dagar innan, så stelare människa än mig på dansgolvet hittade ni inte denna kväll kan jag lova.
 
 
 
 
Visa det här inlägget på Instagram

Birthday party med världens bästa tjejer ❤️💋

Ett inlägg delat av @ jessicaalindh25 Dec 2018 kl. 11:32 PST


KOMMENTARER


Kom ihåg?







Trackback