Årsresume 2020
Postat i Allmänt

Bloggar ju verkligen inte längre. Men den här listan göra jag ändå varje år.
 
Fem saker som varit bra i år...
• Lyssnade på kroppen för en gångs skulle och vågade säga upp mig från min tjänst i Piteå och gå tillbaka på heltid till Skellefteå.
• Elina flyttade hem. Att ha sin syster och bästa vän boende i Malmö sög fan kuk kan jag lova.
• Lärt mig att tycka om vin. Men kaffe kommer fortfarande inte in i min kropp. Usch.
• Jag fick sluta med kortison efter 23 månader! Min lever är inflammationsfri! YEY!
• Min och Linas mini-semester i höga kusten. Trots missöden med läckande tält, borttappad sovsäck (och att jag snodde hennes, FÖRLÅT Lina ännu en gång<3) och skavsår så hade jag två riktigt välbehövliga dagar borta från Skellefteå. 
 
Fem saker som har varit dåliga...
• Corona... Är. Så. LESS. Längtar efter att få krama farmor och farfar. Och gå ut på klubben. Men mest farmor och farfar.
• Jennifer och Isac flyttade till Uppsala. När den ena systern flyttar hem så drar den andra.
• På ett sätt är det här bra för mig, men samtidigt är det en sorg i mitt hjärta så jag ser det ändå som något dåligt; jag sa upp mig från Bastard. Jag springer dock fortfarande extra på stället. Jag älskar det företaget för mycket för att kunna släppa taget helt och hållet.
• Stopp i avlopps-festen i Augusti. Inte själva festen, utan avloppsstoppet då. Min värsta bakisdag i hela mitt liv tror jag.
• Fick vattenplaning och körde in i ett vägräcke på e4an påväg till jobbet en morgon. 
 
Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Kan tänka på många saker som ej bör nämnas här haha.
 
Vad gjorde du på midsommar?
Firade hemma hos Malin och Burman. Glömde mitt kött på grillen. Spelade kubb. Gick på twerkskola (lärde mig ingenting), körde en dödscykel med motor. Typ det.
 
Några favoritbilder:
 
Vilken musik har du lyssnat på?
Harry Styles. Aldrig haft en kändiscrush förut men jag är fan kär i den killen. Även lyssnat mycket på the weekend.
 
Vilken maträtt åt du oftast?
Räknas chips och dipp? Inte haft en speciellt sund relation till mat det här året. Började 2020 med att droppa typ 10-15kg pga superdeprimerad. Men sen kom sommaren och semester och dem kilona tog jag igen kan jag lova.
 
Vad är det bästa du fått?
Nya vänner och bekantskaper. Under början på 2020 började jag umgås med Lina och hon har verkligen hjälpt mig igenom en tuff period i mitt liv. Och i början av sommaren träffade jag Elvira som har gjort den här annars pissiga jävla sommaren inte bara uthärdlig - utan sjukt jävla rolig!
 
Vilken film från 2020 är din favorit?
Har jag ens sett någon film som släppts i år? Jag har typ bara kollat på gamla filmer/tv-serier pga det är lättsamt och jag kan inte finna ro att ta in nya scener. Inte gått på bio ens en gång i år. Jag älskar ju att gå på bio. 
 
Vad är det bästa du köpt?
En ny säng. Gick i flera månader och velade om jag skulle eller inte, men med facit i hand kan jag säga att det var rätt val.

Vilket datum från 2020 kommer du alltid komma ihåg? Varför?
16 mars - Dålig dag :-)
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Bil. I och med att jag sa upp mig från Piteå blev jag av med min företagsbil. Att köpa en ny var inte gratis.
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
På dagen kom pappa, Vicky och mina systrar förbi och fikade. Till middag blev det tacos med Malin, Burman, Elina, Jennifer och Isac och senare på kvällen anslöt några av mina närmsta vänner. Spelade mario kart och hemmagjort jeopardy och drack drinkar! Ytterst trevligt om jag får säga det själv.

KOMMENTARER


Kom ihåg?







Trackback